Mina vårdkontakter

Det står "Inloggningen misslyckades" när jag försöker logga in med e-tjänstekort?

Svar:

Gör följande:

  1. Ta ut e-tjänstekortet ur kortläsaren.
  2. Stäng ner webbläsaren.
  3. Sätt i e-tjänstekortet i kortläsaren på nytt.
  4. Högerklicka på NetID ikonen nere till höger (ikonerna vid klockan), och välj ”Läs in kortet på nytt”.
  5. Avvakta cirka 1 minut så att kortet hinner läsas in ordentligt.
  6. Gå därefter in på inloggningssidan och testa din inloggning på nytt: https://personal.minavardkontakter.se.
  7. Om felet kvarstår, starta om datorn och prova på nytt.
  8. Testa att logga in på en annan dator. Fungerar det så ligger problemet lokalt och lokal IT-support ska kontaktas.

Om det inte fungerar, gå vidare i felsökningen:

     9. Gå in på http://test.siths.se och testa ditt kort genom att klicka på ”Legitimering”. Misslyckas inloggningen på testsidan, kontakta er lokala IT-support.

Om ovanstående felsökningssteg är gjorda och lokal IT har bekräftat att problem inte är lokalt – gör en felanmälan till supporten för Mina vårdkontakter. Kontaktuppgifter finns i menyn till höger. 

Redaktör: Mina vårdkontakter
Senast uppdaterad: 2016-11-30